Som kommunmedlem i Arvika kommun kan man ställa frågor om kommunens verksamheter vid allmänhetens frågestund. Inlämnade frågor tas upp och besvaras på nästkommande kommunfullmäktigesammanträde.
Frågor ska beröra ämnen som är av allmänt intresse och som tillhör kommunfullmäktiges, kommunstyrelsens eller annan nämnds handläggning. De får inte beröra myndighetsutövning mot enskild. Frågan ska riktas till ordförande i styrelse, nämnd, utskott eller bolag.
För att svar på din fråga ska hinna förberedas så behöver den vara inskickad via e-tjänsten senast kl. 15:00 fredagen före kommande sammanträde.
Insända frågor till kommunen blir offentliga handlingar som allmänheten har rätt att ta del av men endast ditt namn, tillsammans med din fråga/frågor blir allmän handling.
Genomförande
Du kan personligen infinna dig vid sammanträdet och läsa upp din fråga, i annat fall läses frågan upp av ordföranden.
Om du inte har tillgång till BankID - Kontakta kanslifunktionen via arvika.kommun@arvika.se och meddela vilken e-tjänst det handlar om.