Via den här e-tjänsten kan du som vårdnadshavare skicka in en ansökan om specialkost för ditt barn.
Tänk på:
- En ny ansökan behöver göras inför varje läsårsstart samt när ditt barn ska byta förskola/skola.
- Vid byte av förskola/skola ska ett läkarintyg bifogas.
- Har ditt barn behov av anpassad måltid som en del av förskolans/skolans handlingsplan för enskilt barn/elev tar du kontakt med elevhälsan eller rektor på den förskola/skola som ditt barn ska gå/går på.
Avanmälan av specialkost vid sjukdom:
- Inom förskolan: Frånvaroanmälan sker till förskolans personal som i sin tur meddelar kostpersonal.
- Inom grundskolan: Avbeställning av specialkost sker direkt till tillagningsköket av vårdnadshavare.
Avslut av specialkost
Avslut ska göras när specialkost inte längre är aktuellt för ditt barn. Avslutar gör du via e-tjänsten “Avanmälan specialkost” som också finns här på kommunens e-tjänstportal.