Välkommen till e-tjänsten inför skol- och läsårsstart. Varje år ska du som vårdnadshavare/myndig elev lämna/bekräfta uppgifter inför det nya läsåret. Detta för att gymnasieskolan alltid ska ha aktuella uppgifter om eleverna.
OBS! Tjänsten ska inte användas vid skyddad identitet! Vänd dig till rektor för programmet för ytterligare information. Aktuella uppgifter hittar du på Taserudsgymnasiet | Arvika kommun
Första gången lägger du in alla uppgifter, följande år behöver du endast kontrollera, godkänna och uppdatera dem vid behov.
Tjänsten används även när du behöver uppdatera information under pågående läsår – exempelvis ändrat telefonnummer, e-postadress eller annat.
Ska du ändra eller komplettera uppgifter gör du det här
E-legitimation (BankID)
Du behöver ha e-legitimation (Bankid) och en e-postadress för att kunna använda tjänsten. Observera att båda vårdnadshavarna behöver logga in med e-legitimation och signera ärendet för omyndig elev. Myndig elev signerar själv ärendet.
Om du inte har e-legitimation kan du antingen besöka stadshusets kundtjänst eller ringa till vår växel för att få hjälp av en handläggare att skriva ut en blankett. Mer information om öppettider och telefonnummer hittar du på arvika.se.
Vi vill att du lämnar följande uppgifter:
- Anhöriguppgifter
- Skolpolicy
- Samtycke om användning och publicering av bild
- Avtal om lån av elevskåp
- Datorkontrakt
Skulle du sakna uppgifter för att slutföra ditt ärende, eller behöver avbryta av annan anledning, kan du använda ”Spara”-funktionen. Den ger dig möjlighet att återuppta och slutföra ärendet senare.
Vem ska inte använda tjänsten?
- Personer med skyddad identitet ska vända sig till rektor/programansvarig för programmet för ytterligare information. Aktuella uppgifter hittar du på Taserudsgymnasiet | Arvika kommun.
- Personer som saknar fullständigt personnummer, samt ställföreträdande vårdnadshavare.
- Personer som saknar Bank-Id kan inte använda tjänsten. Vänd dig till Kommunens kundtjänst för hjälp Kundtjänst | Arvika kommun)