Här kan du ansöka om uppehåll i hämtning av hushållsavfall eller slam.
Uppehåll i hämtning vid åretruntbostad kan medges efter intyg från fastighetsägaren om att fastigheten inte kommer att utnyttjas under en sammanhängande tid av minst 3 månader. För fritidshus gäller 5 månader, det vill säga hela hämtningsperioden (1 maj-30 september).
Från och med 1 januari 1993 tar vi ut en avgift för indragning av sopkärl samt administrativa kostnader vid uppehåll i hämtning. Se taxa.
Ansökan ska vara Teknik i Väst tillhanda senast 14 dagar före avsedd uppehållsperiod.
Om Renhållningsavdelningen beviljat ditt uppehåll gäller följande:
Du är som fastighetsägare skyldig att anmäla till Administrativ Stab, Teknik i Väst om huset blir bebott eller om fastigheten byter ägare.
Denna e-tjänst kan du genomföra med e-legitimation eller genom att skriva ut och underteckna.