För att återuppta ditt ärende vid ett senare tillfälle kan du antingen gå till Min sida eller starta E-tjänsten på nytt. Du kommer då att få en fråga om du vill återuppta ärendet.
Sidan innehåller fält vars innehåll inte kunde valideras. Du måste åtgärda felen eller tömma fälten innan ärendet kan sparas.
Med Arvika kommuns e-tjänster kan du som invånare, företagare eller förening utföra ärenden när det passar dig. Till exempel anmäla, ansöka eller boka. För en del av tjänsterna behöver du e-legitimation för att identifiera dig på ett säkert sätt. Då kan du logga in, spara dina uppgifter och enkelt följa hur det går under fliken Min sida. Det finns e-tjänster från flera olika leverantörer. Därför kan det vara olika hur du loggar in och kan följa ditt ärende.
Om du inte har möjlighet att använda e-tjänster eller om du saknar e-legitimation har vi flera alternativ för att hjälpa dig:
En del av våra e-tjänster har en funktion som heter "Alternativ signering". Då kan du fylla i e-tjänsten digitalt och istället för att sedan skriva under med din e-legitimation kan du spara ned ditt ärende som en pdf. Då behöver du skriva ut pdf:en i pappersform, skriva under för att sedan skicka in den till rätt verksamhet.
Vi jobbar för att du ska kunna uträtta så många ärenden som möjligt hos kommunen digitalt via så kallade e-tjänster. Vi vill gärna veta vilka behov du har av digital service och vad som skulle göra vardagen enklare för dig.
Genom att du skickar in förslag/synpunkter så kan vi på ett bättre sätt planera och utveckla vår service till dig som kommuninvånare. Tack för att du hjälper oss att bli bättre!