Ditt ärende är sparat

För att återuppta ditt ärende vid ett senare tillfälle kan du antingen gå till Min sida eller starta E-tjänsten på nytt. Du kommer då att få en fråga om du vill återuppta ärendet.

Lämna e-tjänst

Ditt ärende kunde inte sparas

Sidan innehåller fält vars innehåll inte kunde valideras. Du måste åtgärda felen eller tömma fälten innan ärendet kan sparas.

Titel

Brödtext
Vi placerar kakor (cookies) på din enhet för att E-tjänsteplattformen ska fungera på ett bra sätt. Läs mer om kakor.
Gå direkt till huvudinnehållet
Logotyp
Min sida
Min sida
  • Startsida e-tjänster
  • Tyck till om våra e-tjänster
  • Personuppgiftshantering
  • Tillgänglighetsredogörelse
  • Information om kakor
Logga in
  • StartsidaPil

Ansökan om gemensam sophämtning, två fastigheter

Ansökan är personlig, vilket innebär att den upphör vid ägarbyte.

Du kan ansöka om gemensam sophämtning med en närliggande fastighet. Med närliggande menas delad fastighetsgräns, gemensam infartsväg eller liknande. Varje fastighet som delar avfallsbehållare betalar en fast avgift (grundavgift). Den rörliga avgiften (hämtningsavgiften) och eventuella tilläggsavgifter debiteras den som står för abonnemanget.

För att få dela avfallsbehållare med närliggande fastighet, måste övriga renhållningsföreskrifter följas avseende till exempel fyllnadsgrad och vikt.

I den här e-tjänsten kan du välja mellan att logga in och signera med ditt bank-ID eller att fylla i formuläret och sen skriva ut, underteckna.

Logga in och underteckna (e-legitimation)
Skriv ut och underteckna

Kontakta oss

Telefon: 0570-816 00
arvika.kommun@arvika.se

Besök oss

Arvika kommun
671 81 Arvika

Snabblänkar

  • Startsida e-tjänster
  • Tyck till om våra e-tjänster
  • Personuppgiftshantering
  • Tillgänglighetsredogörelse
  • Information om kakor