Ditt ärende är sparat

För att återuppta ditt ärende vid ett senare tillfälle kan du antingen gå till Min sida eller starta E-tjänsten på nytt. Du kommer då att få en fråga om du vill återuppta ärendet.

Lämna e-tjänst

Ditt ärende kunde inte sparas

Sidan innehåller fält vars innehåll inte kunde valideras. Du måste åtgärda felen eller tömma fälten innan ärendet kan sparas.

Titel

Brödtext
Vi placerar kakor (cookies) på din enhet för att E-tjänsteplattformen ska fungera på ett bra sätt. Läs mer om kakor.
Gå direkt till huvudinnehållet
Logotyp
Min sida
Min sida
  • Startsida e-tjänster
  • Tyck till om våra e-tjänster
  • Personuppgiftshantering
  • Tillgänglighetsredogörelse
  • Information om kakor
Logga in
  • StartsidaPil

Interpellation i Kommunfullmäktige

En interpellation (fråga) ska vara skriftlig och undertecknad av en ledamot eller tjänstgörande ersättare i kommunfullmäktige. Den ska rikta sig till en ordförande eller ledamot samt avse ämnen som hör till fullmäktige eller nämnds handläggning.

Interpellationen bör endast ställas i angelägenheter av större intresse för kommunen. Den får inte avse ärenden som rör myndighetsutövning mot enskild.

Interpellationen tas upp på fullmäktiges sammanträde och fullmäktige beslutar om den får ställas. Den bör besvaras under nästkommande sammanträde.

En ersättare som har ställt en interpellation får delta i överläggningen då svaret på interpellationen behandlas, oberoende av om ersättaren tjänstgör vid sammanträdet eller inte.

Om du inte har tillgång till BankID - Kontakta kanslifunktionen via arvika.kommun@arvika.se och meddela vilken e-tjänst det handlar om.

Logga in

Kontakta oss

Telefon: 0570-816 00
arvika.kommun@arvika.se

Besök oss

Arvika kommun
671 81 Arvika

Snabblänkar

  • Startsida e-tjänster
  • Tyck till om våra e-tjänster
  • Personuppgiftshantering
  • Tillgänglighetsredogörelse
  • Information om kakor