Genom att lämna en synpunkt eller ställa en fråga hjälper du oss att förbättra vår service till dig.
Arvika kommun och de kommunala bolagen vill bli ännu bättre på att ge service av hög kvalitet. Därför får du gärna skicka in dina synpunkter på våra verksamheter till oss. Oavsett om det handlar om klagomål eller beröm.
Observera att synpunkter och frågor inte ersätter ett överklagande av beslut.
Din synpunkt eller fråga diarieförs och följs upp. Lämnar du dina kontaktuppgifter kommer du att få svar från oss redan inom tio arbetsdagar. Du kan förstås även vara anonym.
Tänk på att oavsett hur du skickar in din synpunkt eller fråga så blir den en allmän offentlig handling när den kommer in till kommunen. Detta innebär att alla har rätt att läsa den. De synpunkter som har kommit in under det gångna året sammanställs i januari och publiceras som en nyhet på webbplatsen. Synpunkterna publiceras självklart utan namnuppgifter.
Det finns mer information om synpunkter och frågor och hur de hanteras på Arvika kommuns webbplats, arvika.se.
Om du inte har tillgång till Bank-ID- kontakta kanslifunktionen via arvika.kommun@arvika.se och meddela vilken e-tjänst det handlar om.